W listopadzie 2004 roku członkowie Grupy Uderzeniowej „Strike Carrier Group-11” Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych, w tym lotniskowiec USS Nimitz i krążownik rakietowy USS Princeton, napotkali niezidentyfikowane anomalie podczas rutynowych ćwiczeń u wybrzeży południowej Kalifornii. Piloci z Grupy Uderzeniowej Lotniskowca USS Nimitz, podążając za wytycznymi z radaru USS Princeton, zaobserwowali dziwny obiekt w kształcie Tic Tac nad Oceanem Spokojnym, u wybrzeży południowej Kalifornii. Obiekt w kształcie Tic Tac wykazał zaawansowane możliwości lotu, które znacznie przewyższały możliwości myśliwców F/A-18 Marynarki Wojennej.
Wizualizacja UAP w kształcie Tic Tac, oparta na relacjach świadków. @GodDestroyer
Incydent z UAP Tic Tac stał się jednym z najbardziej znanych przypadków obserwacji UAP. Można powiedzieć, że jest to wyjątkowy przypadek, ponieważ anomalię wykryły przynajmniej trzy różne systemy: radar na USS Princeton, radar E-2C Hawkeye oraz radar i system FLIR samolotu F/A-18F, który nagrał obiekt. Ponadto, liczni wiarygodni świadkowie, w tym piloci Marynarki Wojennej, obserwowali obiekt z różnych perspektyw. Pomimo wniosków FOIA, Departament Obrony odmawia udostępnienia jakichkolwiek danych, powołując się na kwestie bezpieczeństwa narodowego. W związku z tym wydarzenie wciąż budzi kontrowersje i spekulacje. Poniżej przedstawię kluczowe informacje związane z tym incydentem.
Wydarzenia po spotkaniu pilotów USS Nimitz z obiektem Tic Tac
Chociaż wiele uwagi poświęcono słynnemu przechwyceniu obiektu Tic Tac przez załogę okrętu USS Nimitz, mało mówi się o relacjach świadków z USS Priceton, które budzą wiele pytań i kontrowersji.
Od lewej : Patrick „PJ” Hughes, Dave Beaty, Kevin Day, Gary Voorhis i Jason Turner. @Dave Beaty
Świadectwa marynarzy
- Jason Turner i Ryan Weigelt widzieli na monitorach w Centrum Informacji Taktycznej (CIC) dłuższe filmy przedstawiające obiekt wykonujący niesamowite i chaotyczne manewry, których nie ma na oficjalnie opublikowanym filmie FLIR w 2017 roku.
- Gary Voorhis również twierdzi, że widział wyraźniejszą wersję filmu za pośrednictwem sieci LAN statku trwającą około 8-10 minut.
- Ryan Weigelt opisał przybycie dwóch nieznanych mężczyzn, którzy przylecieli helikopterem z torbami, a następnie udali się do „Kwatery Admiralskiej”, przed drzwiami stawił się strażnik.
- Patrick Hughes w dokumencie Nimitz Encounters powiedział, że jego przyjaciel i członek załogi E-2 Hawkeye musiał podpisać NDA dotyczące tego incydentu, osoba ta miała także widzieć obiekt z bliska. Ponieważ samoloty E-2 należały do Carrier Wing Nine’s Airborne-Early Warning Squadron VAW-117 (The Wallbangers), a nie do eskadry myśliwców podlegającej Fravor’owi, dowódca eskadry E-2 mógł wydać NDA swojej załodze bez wiedzy Fravor’a.
Dane i nagrania dokumentujące incydent
- Patrick Hughes z USS Nimitz dostał polecenie od dowódcy przekazania dysków z danymi E-2 Hawkeye dwóm nieznanym osobom.
- Gary Voorhis z USS Princeton dostał polecenie od dowódcy, aby przekazał wszystkie dyski z danymi AEGIS dwóm nieznanym osobom, które przyleciały helikopterem. Ponadto kazano mu wykasować wszystkie pozostałe dane, nawet puste taśmy. Voorhis zauważył, że taka sytuacja miała miejsce tylko raz wcześniej, po katastrofie samolotu.
- Luis Elizondo odmówił komentarza na temat istnienia dłuższego materiału wideo. W kwestii danych odpowiedział: „Przeprowadzono kompleksowe dochodzenie, uwzględniając różne źródła danych, a wnioski pozostają w gestii rządu USA”
Zgrzyty i kontrowersje:
- Rola Douglas’a Kurth’a w tych wydarzeniach jest rzadko wspominana lub całkowicie pomijana w większości relacji. Najbardziej szczegółowe informacje na temat zaangażowania Kurth’a pochodzą z artykułu ’There I was: The X-Files Edition. Natomiast istnieją dwie różne wersje wydarzeń:
- W jednej wersji Kurth dotarł na miejsce zdarzenia przed Fravor’em i Dietrich.
- W drugiej wersji Kurth dotarł na miejsce w tym samym czasie co Fravor i Dietrich.
- Dlaczego w wywiadach Fravor i Dietrich nie mówią o Kurth’cie? Mówią, że „było nas tam czterech”. Czy oni nie wiedzieli, że był trzeci samolot? Więc było 5 osób?
- David Fravor w podcaście u Joe Rogan’a powiedział, że łącznie cztery osoby obserwowały obiekt przez pięć minut, jednak Alex przyznała, że widziała obiekt jedynie przez dziesięć sekund, natomiast incydent trwał kilka minut. Racjonalnym jest założenie, że Fravor mógł zapomnieć pewne szczegóły po siedemnastu latach.
- David Fravor przyznaje, że niektóre dane związane z tym zdarzeniem zniknęły. Jednocześnie Fravor nie zgadza się z niektórymi relacjami marynarzy niższej rangi, którzy również byli świadkami tego incydentu.
- David Fravor w wywiadzie dla „The Fighter Pilot Podcast” skomentował rzekome zniknięcie nagrania FLIR, sugeruje, że taśmy z nagraniem prawdopodobnie zostały przypadkowo nadpisane.
- Podczas festiwalu UFO w McMenamin’s Fravor potępił relacje „innych świadków”, mówiąc, że tylko czterech pilotów faktycznie widziało „Tic Taca”, i że nikt nie został poproszony o podpisanie umowy o poufności [NDA].
- W podcaście u Joe Rogan’a, Fravor Stwierdził, że „faceci w czerni” nigdy nie pojawili się na statkach w celu skonfiskowania czegokolwiek, gdyby tak było, to wiedziałby o tym, gdyż był jednym z 20 najwyższych rangą członków grupy Nimitz, a także to właśnie z nim chcieliby rozmawiać, ponieważ, to on widział i ścigał obiekt. Fravor powiedział także: „Nadal są grupy ludzi, którzy coś sobie wymyślają, ktoś mówił, że widział całe wideo, że całe wideo trwało jakieś 10 minut i obiekt robił to i tamto – to bzdura”.
- W Merged Podcast Fravor stwierdził, że nie ma dłuższego video, a także, że marynarze Priceton nie mogli widzieć żadnego materiału na żywo.
- David Fravor straszył prawnie autora kanału „The Nimitz Encounters”, który jest odpowiedzialny za materiał dokumentalny na temat tego incydentu i wywiady z innymi świadkami.
- David Fravor w Merged Podcast zarzuca innym świadkom upiększanie historii incydentu, następnie uwiarygadnia Boba Lazara i porównuje go do David’a Grusch’a.
Anonimowy Świadek
- Portal Popular Mechanics przeprowadził wywiad z nowym świadkiem, który w czasie incydentu był specjalistą ds. operacji na USS Princeton. Świadek, z powodu obaw dotyczących zobowiązań związanych z tajemnicą służbową, wolał pozostać anonimowy. Opisał, jak dwa myśliwce zostały wysłane w celu zbadania UFO, którego ruchy „przeczyły prawom fizyki”. Świadek wspomniał również, że w pewnym momencie na ich statek przyleciał helikopter i 2 osoby zabrały wszystkie dane z tajnych pomieszczeń. „Wszyscy byliśmy zszokowani i niepisaną zasadą było, aby o tym nie rozmawiać, nie chcieliśmy narażać naszych karier”.
Douglas Kurth – Trzeci Pilot
- Dziennikarz Giuliano Marinkovic odnalazł Douglas’a Kurth’a 28 października 2017 roku i skontaktował się z nim telefonicznie. Giuliano zadał Kurth’owi kilka pytań, ale odpowiedź Kurth’a w zasadzie brzmiała: „Zrobiłem coś i nie mogę o tym mówić.”
USS Nimitz Incydent Tic Tac- Komentarze
Poniższe komentarze zostały skrócone w celu zachowania zwięzłości lub zawierają wybrane fragmenty z dłuższych wypowiedzi.
Symulacja spotkania pilota USS Nimitz z obiektem Tic Tac
Dave Beaty stworzył tę symulację, aby wizualnie przedstawić, jak mogło wyglądać spotkanie Fravora z obiektem Tic Tac, opierając się na relacjach świadka.
FLIR TIC TAC UAP Video
Podsumowując, starałem się sensownie streszczyć i przedstawić wydarzenie z udziałem USS Nimitz na podstawie wszelkich dostępnych informacji. Nie jestem w stanie ocenić, czy wszyscy mówią prawdę ani w jakim stopniu, dlatego zgadzam się z Alex Dietrich, że po tylu latach nie powinniśmy całkowicie polegać na relacjach świadków. Jak słusznie zauważył Eric Weinstein, „brakuje nam podstawowych danych”, które mogłyby przybliżyć nas do prawdy.
Źródła i odnośniki:
- Popular Mechanics: The Witnesses
- Estimating Flight Characteristics of Anomalous Unidentified Aerial Vehicles
- Statement by the Department of Defense on the Release of Historical Navy Videos
- TIC TAC UFO EXECUTIVE REPORT.pdf
- Initial report / debrief, taken after the event
- TIC TAC Slide.pdf
- The Nimitz Encounters
- There I Was: The X-Files Edition
- US Navy soldiers tell about UFO 'encounter’
- The Basement Office | Former Navy pilot on the Tic Tac Nimitz UFO
Nie wiem dlaczego ma być to na siłe przewaga technologiczna. Jest wiele silniejszych zwierząt niż ludzie dlaczego miało by to nie być zwierzęta?
Fakt przeskakiwania i różnych obserwacji potwierdzają, że jest to związane z radarami. Nie z ich błędami, ale z tym, że coś może zmieniać fale radarowe. Generalnie wszystko dotyczy fal elektromagnetycznych.
Radarów i słabiej czujników na podczerwień. Już dziś potrafimy stworzyć piramidkę (nawet na drukarce 3d) która jest idealną czapką niewidką ale w podczerwieni. Nikt nie jest w stanie rozwiązać równań dla światła widzialnego, ale nie jest to coś czego nie da się zrobić w ogóle.
Tak jak motyle maja takie małe cząsteczki które mienią się kolorami choć nie mają pigmentu tak wszystkie te 'obserwacje’ wymagają sporej energii padającej na obiekt i odbicia. (Przy okazji mamy wyświetlacze jak motyle nazywają się mirasol, ale pewna duża firma kupiła technologię i jej nie używa)
Loguje specjalnie żeby pogratulować. Naprawdę nie spodziewałem się tak miło zaskoczyć 😊 myślałem że znowu to samo będzie wałkowane. Nie wiedziałem że był trzeci pilot i szkoda że zaczynają się robić konflikty zamiast porozmawiać.