Weryfikacja informacji, wywiad z Timem McMillanem, współzałożycielem i śledczym Debrief: Część 1

Share

Przed opublikowaniem ostatniego artykułu „Urzędnicy wywiadu: USA pozyskały pojazd pochodzenia innego niż ludzkie„, autorstwa Ralpha Blumenthala i Leslie Kean, Christopher Plain z The Debrief przeprowadził wywiad z Timem McMillanem, współzałożycielem i reporterem śledczym. Wywiad miał na celu uzyskanie informacji na temat badań wstępnych i procesu weryfikacji, które zostały przeprowadzone przez zespół śledczy The Debrief.


Christopher Plain: Cześć Tim, dzięki za zgodę na przeprowadzenie tego wywiadu. Wiem, że ostatnie kilka tygodni było szalone, i muszę przyznać, że jeszcze trochę się otrząsam po tym jak podzieliłeś się ze mną tym artykułem kilka dni temu. Zanim przejdę do wszystkich badań, analizy i weryfikacji faktów, jakie działania Ty i Twój zespół wykonaliście w celu upewnienia się, że artykuł jest nadający się do druku, chciałbym się dowiedzieć, jak zareagowałeś po usłyszeniu od naszego Redaktora Naczelnego, Micaha Hanksa, że mamy ten artykuł, a następnie po przeczytaniu jego pierwszej wersji.

Tim McMillan: Jasne. Wiesz, oczywiście, ze względu na temat artykułu… Moje początkowe reakcje były pełne sceptycyzmu. W szczególności w tej dziedzinie i pomysł, że rząd posiada rozbite UFO, to coś, czego w dużej mierze unikałem, ponieważ jest to obszar przesiąknięty legendami, mitami, plotkami i w systemie jest wiele szumu. To utrudniało zrozumienie. Ale gdy miałem okazję zobaczyć pracę, którą wykonali Ralph i Leslie, i przeczytać ich badania i to, co mieli tutaj w tym artykule, było niesamowite, ponieważ było to coś innego. To było inne niż wcześniej słyszane opowieści. Przede wszystkim w tym przypadku mamy osobę, która wychodzi na jaw, która ma uprawnienia do mówienia tego, co powiedziała. Ale nie mówi nam tego jako tym pierwszym. Tak naprawdę my relacjonujemy fakt, że on już wcześniej podzielił się tymi szczegółami w oficjalnym charakterze, składając zeznania pod przysięgą przed organami rządowymi, Inspektorem Generalnym i członkami personelu kongresowego Rady Prawnej. Tak więc to dla mnie sprawiło, że jest to naprawdę bezprecedensowe, że mamy okazję relacjonować historię, którą ktoś już opowiedział, oficjalnie składając zeznania pod przysięgą.

CP: Moja reakcja była mniej więcej taka sama. Rozmawialiśmy o tym wcześniej i myślę, że wszyscy jesteśmy trochę podejrzliwi, gdy mówimy o czymś więcej niż tylko światłach na niebie czy obiektach latających. Ale miałem taką samą reakcję. Przeczytałem artykuł i pomyślałem: „Wow, cokolwiek to jest, wydaje się, że to jest historia, która musi zostać opowiedziana”. Więc byłem również podekscytowany. Przejdźmy więc do sedna sprawy. Wiem, że nie pracowałeś nad tym badaniem i weryfikacją faktów sam. Czy możesz nam powiedzieć, kto oprócz Micaha pomógł Ci w tym procesie?

TM: Jasne. Chciałbym na wstępie powiedzieć, że Ralph i Leslie wykonali wyjątkową pracę dziennikarską jeszcze przed przyjściem do nas. Mieli wszystko poukładane. Posiadali dokumentację. Mieli już wszystko, co było naprawdę niezbędne. Więc to było wspaniałe, ponieważ wszystko, co musieliśmy zrobić, to zweryfikować to, co oni już zrobili. Dla odmiany mogłem odgrywać rolę wyłącznie badacza, a nie dziennikarza. Oczywiście, twierdzenia zawarte w tej historii są niewiarygodne. Są niemal nie do uwierzenia. Więc trzeba było zadbać o to, żeby to, co jest mówione, było jak najdokładniejsze. W tym przypadku było to przyjemne, ponieważ musieliśmy ustalić, czy ta osoba miała uprawnienia i autorytet, aby w oficjalnym charakterze wygłaszać te twierdzenia przed śledczymi rządowymi i przed członkami Kongresu. To zadanie było monumentalne.

CP: Pewnie.

TM: Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że mamy tutaj zespół śledczy w The Debrief, z którym współpracuję. Craig i Sean są dwoma członkami tego zespołu, a w szczególności Shawn, który jest prawnikiem. Miło jest mieć takie krytyczne prawnicze spojrzenie na to wszystko. Więc od razu włączyłem go do tego procesu. Wydzieliliśmy sobie zadania: Shawn i Craig stali się tak zwanym zespołem czerwonym – Ich zadaniem było dokładne przeanalizowanie tego artykułu. Gdzie są jego braki? Gdzie są obszary, które można było podważyć pod względem wiarygodności tych informacji? Spędzili ogrom czasu na dokładnym przeglądzie, starannie przeanalizowali go, upewniając się, że jest to dobre i gotowe dzieło. A podczas tego procesu, moją główną rolą było przeprowadzenie badań wstępnych i weryfikacja faktów, które niezależnie ewoluowały. Więc korzystając z tego, co Leslie i Ralph już wykonali, całkowicie niezależnie dokonałem analizy, weryfikacji i upewnienia się, że jest to prawdziwe. To miłe. Coś, o czym ludzie może nie zdają sobie sprawy, to to, że żadne słowa ani informacje nie uległy zmianie. Ponieważ udało mi się zweryfikować wszystko. To, czego ludzie może nie zauważyli, to to, że wzmocniliśmy to. Dodaliśmy więcej świadków do historii, którzy potwierdzają, że to, o czym mówił pan Grusch, faktycznie miało miejsce, że to było prawdziwe.

CP: Dobrze, świetnie. Chciałbym teraz otworzyć artykuł. Zacznę przewijać w dół. Przesłałem Ci kopię z zaznaczonymi fragmentami, które uważam za fakty. Jeśli masz jakieś uwagi, że przeoczyłem coś ważnego lub jeśli masz dodatkowe przemyślenia, które chcesz przekazać, to proszę mów. Ale to jest to, co widzę z zewnątrz, jeśli miałbym to zweryfikować, to są rzeczy, które bym przeanalizował.

T.M: Jasne.

CP: Po pierwszych kilku zdaniach tego artykułu jest informacja: „Sygnalista David Charles Grusch, 36-letni weteran Narodowej Agencji Geoprzestrzennej (NGA) i Biura Wywiadu Narodowego (NRO), pełnił funkcję przedstawiciela biura wywiadu ds. niezidentyfikowanych zjawisk powietrznych (UAPTF) w latach 2019-2021. Od końca 2021 roku do lipca 2022 roku był współprzewodniczącym NGA ds. analizy UAP i jego przedstawicielem w task force”. Czy to były informacje, które musicie sprawdzić, czy Leslie i Ralph już dokonali weryfikacji tych informacji?

TM: Oni już dokonali weryfikacji, ale oczywiście musieliśmy to zweryfikować. Jako redakcja musimy to sprawdzić. To wymaga niezależnej weryfikacji, zarówno mojej jak i zespołu. Leslie i Ralph oczywiście mają swoje źródła i informacje. I oczywiście, pan Grusch jest nagrany – masz jego słowo, ale oni mają swoje własne źródła, które potwierdziły, że on jest tym, kim twierdził, że jest i że pracował w tych miejscach. Ale musieliśmy to samodzielnie zweryfikować. Nie chcieliśmy polegać tylko na tym, co ustalili Ralph i Leslie… nie że mieliśmy jakieś wątpliwości czy obawy… Ale chodzi o to, żeby mieć pewność, że prawdziwe informacje są udostępniane.

CP: Oczywiście.

TM: Na szczęście w The Debrief, udało nam się nawiązać dobre relacje z ludźmi w rządzie i w tej dziedzinie, związaną z UAP. Ale poza tym, na przykład w Narodowej Agencji Geoprzestrzennej (NGA) lub Biurze Wywiadu Narodowego (NRO), zdają sobie sprawę, że chcemy po prostu uzyskać potwierdzenie informacji. Możemy więc dzwonić do tych osób i pytać: „Czy znasz tę osobę?”. Dużą częścią tego było nie tylko potwierdzenie, że jest tym, kim twierdzi, że jest, że zajmował takie stanowisko, jak twierdził, ale również dla mnie, żeby zrozumieć, kim jest ta osoba. Czy to ktoś, kto od dawna interesuje się UFO? Co się tutaj dzieje? Jakie jest jego nastawienie i motywacje? Tak to wymagało naprawdę poznania pana Gruscha bez bezpośredniego kontaktu z nim i rozmowy z ludźmi, którzy z nim pracowali jako koledzy, potwierdzając, że pracował w tym task force, potwierdzając jego pracę w NRO i jak jego koledzy i współpracownicy go oceniają. I powiem ci, że dzięki temu i wielu źródłom nikt nie miał nic złego do powiedzenia. To dobra rzecz i coś, czego nie uwzględniono w artykule, ale uważam za istotne dla odbiorców. To było istotne dla mnie, ponieważ jedno z pytań, które zadawałem, rozmawiając z osobami, które go znały, dotyczyło zrozumienia co wprowadziło go w tematykę UAP i do tego Task Force.

CP: Jak to przebiegło?

TM: Nie miał żadnych wcześniejszych zainteresowań ani rzeczywistego zainteresowania UAP. Więc to nie była żadna wcześniejsza znajomość z UFO ani jakiekolwiek wcześniejsze zainteresowanie, które wprowadziło go w to, gdzie jest teraz. Raczej został zarekomendowany dyrektorowi task force na podstawie doświadczenia i uznania jako bystry analityk w NGA. I kiedy task force potrzebował łącznika w NGA, to właśnie on został polecony, ale było to oparte na jego reputacji w społeczności wywiadowczej jako analityka, nie jako osoby z zainteresowaniem UAP.

CP: Więc, na podstawie twoich badań, weryfikacji jego tożsamości i rozmów z ludźmi, możemy powiedzieć, że został on przyjęty jako czysty analityk ze swoimi umiejętnościami, a nie z wcześniejszym zainteresowaniem UAP czy UFO.

TM: Zgadza się. Został polecony do już istniejącego task force’u. Powiedziano mi, że doszło do dość długiego wywiadu między dyrektorem a panem Grusch. I zgodzili się, że jest to ktoś bystry i będzie pasował, przyniesie trochę doświadczenia i wiedzy w dziedzinie inteligencji geoprzestrzennej.

CP: Świetnie. Świetnie, dobra, super. I udało wam się to zweryfikować, że te podane daty to 2019-2021? Czy wszystko to jest niezależnie potwierdzone?

TM: Tak.

TM: Świetnie. Więc, Tim, następna rzecz, tutaj pisze: „Zgodnie z protokołami, Grusch przekazał Departamentowi Obrony informacje, które zamierzał ujawnić. Jego wypowiedz na temat tego zagadnienia była „autoryzowana przez departament obrony do publikacji” 4 i 6 kwietnia 2023 roku” Co to jest Biuro autoryzowania przed publikacyjnego Bezpieczeństwa Departamentu Obrony? I czy udało się potwierdzić, że zostało to zatwierdzone do publikacji w tych dwóch terminach?

TM: To świetne pytanie. Biuro Przeglądu Przed publikacyjnego i Bezpieczeństwa Departamentu Obrony, zwane również DOPSR, każda gałąź lub komponent rządu ma takie biuro. Oznacza to, że za każdym razem, gdy ktoś pełnił stanowisko oznaczone jako tajne lub pracował z materiałami oznaczonymi jako poufne, to jeśli zamierza publicznie omawiać tę sprawę, zamierza napisać książkę, jest przeprowadzany wywiad i tego typu rzeczy, to są zobowiązani… powinni zgłosić to, co zamierzają powiedzieć, poprzez DOPSR z wyprzedzeniem. Rola DOPSR polega na określeniu, co ktoś zamierza powiedzieć, co zamierza napisać, jeśli pisze książkę, co zamierza opublikować, i upewnienie się, że to, co jest mówione, nie jest informacją oznaczoną jako tajna. Czyli praktycznie stemplują i mówią: „To w porządku, możesz to powiedzieć.” I w pewnych przypadkach mogą też powiedzieć „Nie, nie możesz tego powiedzieć.” Lub często mówią „Możesz powiedzieć to, ale nie to.”

CP: Ponieważ dotyczy to głównie bezpieczeństwa i klasyfikacji?

TM: Tak. Chodzi o zapewnienie, że osoby, które nie są już w rządzie, jeśli zamierzają mówić o swojej pracy, gdy pracowali w rządowym środowisku oznaczonym jako poufne, to jeśli zamierzają publicznie o tym mówić, to ma na celu zapewnienie, że informacje, o których mówią, nie ujawniają narodowych tajemnic bezpieczeństwa ani poufnych informacji. To jest unikalna sytuacja, ponieważ rzadko spotyka się to w jakimkolwiek artykule prasowym. Można to spotkać w książkach, dokumentach, ale zazwyczaj nie widuje się tego w artykułach prasowych. Ale to świadczy o tym, że Grusch naprawdę podejmował odpowiednie działania, oficjalną drogą. Starał się zrobić wszystko prawidłowo w trakcie tego procesu. Nie działał chaotycznie. Kiedy zdecydował się opowiedzieć swoją historię, przekazał informacje, którymi chciał podzielić się za pośrednictwem DOPSR, i zostały one zaakceptowane. To nie oznacza, że Departament Obrony zgadza się ze wszystkim, co mówi i mówi: „OK, wszystko jest prawdziwe.” Po prostu mówią: „OK, po prostu możesz to powiedzieć, ponieważ to nie ujawni to żadnych tajemnic.”

CP: Rozumiem. Chciałbym teraz zatrzymać się na chwilę. Wiem, że masz jeszcze też inne myśli na ten temat, które podzieliłeś ze mną ostatnio. Ale chciałbym to zatrzymać na koniec wywiadu. Chciałem tylko upewnić się, że udało ci się zweryfikować i potwierdzić, że przekazał to przez DOPSR, te daty i że zostało to zatwierdzone do otwartej publikacji.

TM: Jasne. Oprócz DOPSR, tak, podczas naszego weryfikowania faktów mogę potwierdzić, że inni pracownicy również byli zaznajomieni z tym faktem i wiedzieli, że to zostało zatwierdzone.

CP: Zrozumiałem. Czyli miałeś kilka potwierdzeń tych danych.

TM: Tak.

CP: Okay. Wspaniale. Kolejny fakt, który podkreśliłem w artykule, mówi: „Karl E. Nell, niedawno przechodzący na emeryturę pułkownik armii i obecny wykonawczy w dziedzinie lotnictwa, który był dyrektorem UAP Task Force w Armii w latach 2021-2022 i pracował tam z Grusch, nazwał wypowiedzi Gruscha praktycznie poprawnymi”. Czy udało ci się potwierdzić, że Karl Nell to emerytowany pułkownik i że pracował w tych datach w task force?

TM: Tak. Udało nam się potwierdzić, podobnie jak w przypadku Gruscha za pośrednictwem wielu źródeł, że Nell pracował dla task force w tym czasie i że współpracował z Gruschem, potwierdzając, że to, o czym Grusch mówił, było prawdziwe. Podobnie jak w przypadku Gruscha, częścią mojej pracy było zrozumienie, jak ci ludzie zostali powołani do udziału w tym pozornie obciążającym temacie. W przypadku Nella nie był on rekrutowany. Nie był to temat, którym był zainteresowany wcześniej. Powiedziano mu, że będzie częścią task force. Nie było wyboru ani dla task force, ani dla armii. Ale on przystąpił do pracy w task force, a to, z czym się tam zetknął, doprowadziło go do tych samych wniosków, które Grusch przedstawił.

CP: Fantastycznie. Dobrze. Patrząc na daty tutaj, pisze „niedawno przeszedł na emeryturę”, a ty mówisz, że został przydzielony. Czyli w momencie przydzielenia nadal był na aktywnej służbie?

TM: Tak.

CP: Dobrze. Czyli niedawno przeszedł na emeryturę.

TM: Tak.

CP: Przesuwając się w dół, w kolejnym stwierdzeniu pisze: „Jonathan Grey jest oficerem pokoleniowym Wspólnoty Wywiadowczej Stanów Zjednoczonych Top Secret, który obecnie pracuje w Narodowym Centrum Wywiadu Powietrznego i Kosmicznego, gdzie analiza UAP jest jego obszarem zainteresowań. Wcześniej zdobył doświadczenie, pracując w prywatnych firmach kosmicznych i w siłach specjalnych kierowanych przez Departament Obrony”. Kim jest Jonathan Grey? Czy udało ci się potwierdzić te informacje dotyczące jego życiorysu, które są tutaj wymienione?

TM: No cóż, powiem tylko tyle. Jestem bardzo ostrożny w dyskusji na temat tej osoby, ponieważ, jak widzisz, to jedyna osoba, która technicznie nadal pracuje w rządzie, posiada kilka klasyfikacji, pracuje w zamkniętym obszarze… Powiem tylko, że to było bardzo interesujące, wiele źródeł potwierdziło dla mnie, nieco ku mojemu zaskoczeniu, że w NASIC, National Intelligence, um…

CP: National Air and Space Intelligence Center.

TM: Tak, potwierdzono, że faktycznie byli zaangażowani. Współpracują z UAP Task Force, byli zaangażowani w tę kwestię. Więcej nie mogę powiedzieć na temat…

CP: Dobrze, dobrze, rozumiem. Ale potwierdzenie niezależne, że NASIC współpracował z UAP Task Force, nawet jeśli nie dotyczyło bezpośrednio Jonathana Greya, może wspierać jego twierdzenia?

TM: Tak.

CP: Dobrze. Wspaniale.

TM: W zasadzie NASIC był zaangażowany. I istnieje wiele osób, które pasują do profilu Jonathana Greya.

CP: Czytam kolejne zdanie z artykułu. To jest dość długie. „W Narodowej Agencji Geoprzestrzennej-Inteligencyjnej Grusch pełnił funkcję Starszego Oficera Integracji Zdolności Wywiadowczych, posiadał poziom dostępu do Tajnych Informacji Skompartmentowanych na poziomie Top Secret/Secret Compartmented Information (TS/SCI) i był starszym doradcą technicznym agencji ds. analizy Niezidentyfikowanych Zjawisk Powietrznych/Problemów Trans-środowiskowych. W latach 2016-2021 pracował w Narodowym Biurze Rozpoznania jako Starszy Oficer Wywiadu i odpowiadał za przygotowywanie dziennego raportu dyrektora NRO. Grusch był cywilnym pracownikiem GS-15, co odpowiada stopniowi pułkownika w wojsku.” Teraz jest tam wiele informacji. Czy mógłbyś mi w skrócie powiedzieć, czy udało ci się potwierdzić jego służbę jako starszego oficera integracji zdolności wywiadowczych, jego poziom dostępu i daty?

TM: Tak. Mogę odpowiedzieć, że tak… ale…

CP: Nie musisz wyjawiać swoich tajemnic, McMillan. Chciałem tylko, wiesz, żebyśmy podali informację, że te kluczowe fakty zostały sprawdzone.

TM: Rozmawiałem z wieloma osobami, które mają możliwość potwierdzenia tych informacji lub byłyby świadome wszystkich tych informacji, i potwierdziły, że są one prawdziwe.

CP: Dobrze. Następne twierdzenie, które jest bezpośrednio pod tym, mówi: „Grusch służył jako Oficer Wywiadu przez ponad czternaście lat. Weteran Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych, posiada liczne nagrody i odznaczenia za służbę bojową w Afganistanie oraz za udział w tajnych operacjach zmierzających do wzmocnienia amerykańskiego bezpieczeństwa”. Czy udało ci się potwierdzić czas spędzony w Siłach Powietrznych, służbę bojową i odznaczenia itd.?

TM: Oczywiście. Udało mi się potwierdzić to. I oczywiście, kiedy mówimy o tajnych operacjach, to jest bardzo wrażliwa sprawa. Udało nam się potwierdzić jego służbę wojskową i potwierdziliśmy, że był w pozycji, która umożliwiała mu udział w tego rodzaju wrażliwych operacjach.

CP: Rozumiem. Dobrze. Kolejny punkt. „Według raportu z 2021 roku z Biura Rozpoznania, był strategiem wywiadu z wieloma odpowiedzialnościami, który 'analizował raporty dotyczące UFO i 'wypełniał luki w zrozumieniu informacji wywiadowczych przez kongresowe przywództwo’. Został oceniony przez Zastępcę Dyrektora Centrum Operacji Biura Rozpoznania jako 'sprawny oficer sztabowy i strateg’, 'integrator sił z innowacyjnymi rozwiązaniami i konkretnymi rezultatami’. Skąd pochodzą te cytaty? Czy to publicznie dostępna formalna recenzja, czy coś, co on dostarczył Leslie i Ralphowi?

TM: To pochodzi z jego raportu oceny pracownika, który dostarczył Leslie i Ralphowi. To taka roczna ocena pracownika, którą dostaje każdy w rządzie i większość ludzi w pracy. Więc stamtąd pochodzą te informacje.

CP: Dobrze. I oczywiście, mimo że on to dostarczył, ty nie możesz tego zweryfikować. Ale twoje powierzchowne przeglądanie raportu i rzeczy, które otrzymali, są zgodne z tym, jak taki raport faktycznie wygląda.

TM: Micah to widział. Ja jeszcze nie widziałem tego. Ale powiem tylko, że… wszystkie inne potwierdzające źródła potwierdziły, że nie było tam żadnych czerwonych flag.

CP: Świetnie. Kolejny istotny cytat tutaj. „Grusch przygotował wiele informacji dla Kongresu na temat UAP, będąc w rządzie, i pomógł opracować język dotyczący UAP dla Ustawy o Autoryzacji Obrony Narodowej na rok budżetowy 2023.” Czy udało się potwierdzić, że był osobą, która pomagała opracować ten język?

TM: Tak, i to jest ogromna część naszego procesu weryfikacji i sprawdzania faktów, która obejmuje możliwość potwierdzenia informacji za pośrednictwem różnych wysokich rangą członków Władzy Ustawodawczej, czyli Kongresu. Potwierdzili oni i potwierdzili, że Grusch był zaangażowany w udzielanie informacji legislatorom. Jestem pewien, że jeszcze później porozmawiamy o tym… Potwierdziliśmy to bezpośrednio od źródeł, które otrzymywały te materiały.

CP: Fantastycznie. Kolejny punkt. Teraz to jest mniej coś, co można zweryfikować, a bardziej coś, na co chciałbym mieć jasność. „Grusch twierdził, że „programy odzyskiwania UFO” od dawna były ukrywane w „wielu agencjach, w których działalność dotyczyła UAP i jest ukrywana w konwencjonalnych programach z dostępem do tajnych informacji bez odpowiedniego raportowania w różnych organach nadzorczych”. Moje zrozumienie lub odczytanie tego byłoby takie, że zamiast tajnych programów o dostępie, które zostały specjalnie utworzone do badania UFO, odłamów UFO lub materiałów z nimi związanych, istniał już tajny program o dostępie, w który badano coś innego. I termin „ukrywanie” w tym kontekście oznaczałby sposób, w jaki utrzymywano to w ukryciu podczas raportowania głównych działań tego programu. Czy odczytuję to poprawnie?

TM: Tak, masz rację. To, o czym Grusch mówi i co zeznawał przed radcą prawnym i Inspektorem Generalnym, to że działania rządu dotyczące UAP, zamiast polegać na jednym tajnym biurze zajmującym się UAP, zostały w pewien sposób osadzone i rozproszone w ramach już istniejących programów z dostępem do tajnych informacji i oddzielonych programów. To jakby Ultra-skompartmentalizacja (oznacza, że informacje i działania związane z UAP są podzielone na bardzo małe, hermetyczne komórki).

CP: Rozumiem.

TM: (Oni) podzielili ten program także w innych kompartmentach. Więc jest to naprawdę rozproszone, wiesz. To, co się tam mówi, to że jeśli istnieje skompartamentowany program zajmujący się pewnym rodzajem, powiedzmy, rozpoznawaniem satelitarnym, i dodają do tego zadania „Chcemy, abyście szukali konkretnych sygnatur lub konkretnych aktywności, oprócz tego, czym już się zajmujecie, i przekazywali nam te informacje”. Więc to polega na uwzględnieniu właściwości specyficznych dla UAP do istniejących programów, które zajmują się czymś zupełnie innym niż UAP.

CP: Więc jest to kolejny sposób, aby to zamaskować, zamiast mieć specjalny program z dostępem tajnym lub program z dostępem poufnym, który dotyczy tylko spraw związanych z UAP. Rozdzielając te elementy i rozpowszechniając je w innych tajnych programach, bo utrudnia to znalezienie. Czy to jest poprawne?

TM: Tak, jest to bardzo rozproszone; jest to rozproszone wszędzie. I również skrajnie zawęża zakres osób, które wiedzą, co się dzieje. Każda osoba zna tylko bardzo małą część tego, co się dzieje, nawet gdy nad tym pracuje.

CP: Rozumiem

Źródło: https://thedebrief.org/fact-check-q-a-with-debrief-co-founder-and-investigator-tim-mcmillan-part-1/

You may also like...

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze